آرنج تنیس بازان

۱۲ مهر ۱۳۹۷

آشنایی با بیماری شایع آرنج تنیس بازان

بیماری تنیس آلبو یا آرنج تنیس بازان ناشی از التهاب در تاندون ها و درد در قسمت خارجی آرنج می باشد. در این بیماری عضلات آرنج و تاندون ها و قسمتی از استخوان آرنج دچار التهاب می شوند ولی جالب است بدانید که این بیماری در خانم های خانه دار و کارگران و کسانی که بار سنگین بلند می کنند، شایع تر است ولی چون ابتدا و بیشتر در تنیس بازان درد آرنج با این علت کشف شد، اینگونه نام گرفته است.آرنج

آرنج

بیماری آرنج تنیس بازان در نتیجه حرکات تکراری بازو، آرنج و تاندون ها و عضلات مرتبط با آنها رخ می دهد و انتخاب چنین نامی برای آن بر این اساس است که ورزش هایی مانند تنیس شامل استفاده مداوم از عضلات اکستانسور یا باز کننده در آن بخش از بدن می شوند.

بیماری آرنج تنیس بازان موجب شکل گیری درد و حساسیت در قسمت بیرونی آرنج می شود. با انجام حرکات شدید و تکراری در بلند مدت، این بیماری می تواند به فرسودگی و آسیب عضلات و همچنین ایجاد حساسیت منجر شود. آرنج تنیس بازان می تواند افرادی که از دست های خود زیاد استفاده می کنند، مانند کارگران ساختمانی یا نجاران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از شایع ترین نشانه های آرنج تنیس بازان شامل درد در مچ و آرنج، و ضعف در عضلاتی که برای گرفتن اشیا و بسط دست مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره کرد. فرد مبتلا به بیماری آرنج تنیس بازان از دردی تیز در آرنج هنگام انجام وظایفی ساده مانند چرخاندن دستگیره در یا حمل اجسام سنگین رنج می برد.

دلایل شکل گیری بیماری آرنج تنیس بازان

افزون بر استفاده بیش از اندازه در طول زمان، آرنج تنیس بازان می تواند به واسطه یک سری رویدادهای خاص شکل بگیرد. پارگی های بسیار ریز می توانند در عضلات و تاندون های ساعد، به ویژه در نتیجه فعالیت های تکراری شدید مانند ضربه زدن به توپ یا کار با چکش شکل بگیرند. گاهی اوقات تنها یک حرکت یا پیچش ناگهانی در ناحیه آرنج نیز می تواند به ایجاد بیماری آرنج تنیس بازان منجر شود و پس از آن فشارهای تکراری این پارگی های ریز را بزرگتر و دردناک تر می سازند تا در نهایت فرد دیگر قادر به انجام وظایف عادی نخواهد بود. اگر به پارگی ها اجازه بهبودی ندهید، این شرایط وخیم تر شده و فرد به نقطه ناتوانی می رسد.