آدرس: تهران - شریعتی - پایین تر از پل صدر
همین امروز با ما تماس بگیرید 9024770808 (+98)

علل مختلف درد ساق پا یا شین اسپیلنت

۳۱ ارد ۱۳۹۸

1
درد جلوی ساق پا یا شینت اسپلینت (Shin Splint) که به آن سندرم استرس تیبیا میانی هم می گویند، از رایج ترین آسیب هایی است که دوندگان و افرادی که پیاده روی می کنند با آن مواجه می شوند. ورزشکارانی که زیاد می دوند و بیشتر از 20درصد دوندگان، شین اسپلینت را تجربه می کنند. سندرم شین اسپیلنت در بین قسمت پائینی مفصل زانو و پاشنه پا ایجاد می شود .درد ساق پا

شین اسپیلنت غالبا بعلت زیاد کار کشیدن از ساق پا که بعلت افزایش سرعت دویدن ، یا در طی مسافت طولانی تری دویدن و راه رفتن برای افرادی که مشغول انجام فعالیتهای فیزیکی از سطوح متوسط تا سنگین مانند بسکتبال ، تنیس و فوتبال و دوندگان استقامت ، ورزشکاران باله و افراد نظامی بیشتر دیده می شود ، که در پی آن حرکات مداوم و زیاد کف و مچ پا ، موجب آسیب رسیدن به فیبرهای عضلات تیبیالیس خلفی در محل اتصال به استخوان میشود.

زمانی که در حال دویدن یا راه رفتن هستیم با بیش ازدو برابر نیروی وزن بدنمان به زمین می آییم بنابراین زیاد عجیب نیست که استخوان ساق پایمان درد بگیرد زیرا با انجام این کارها فشار زیادی روی عضلات، استخوان ها، مفاصل و تاندون ها می آید.

علل درد ساق پا

علل درد ساق پا

علل درد ساق پا و روش های جلوگیری و درمانی آن
ایجاد درد در استخوان پا هنگام دویدن یا راه رفتن نیز به دلیل همین فشار می باشد زیرا استخوان ساق پاها در حین راه رفتن کج می شود و فشار متداول بر روی این استخوان سبب ایجاد دردی به نام شین اسپلینت می شود.

عدم درمان شین اسپلینت سبب شکستگی استرس تیبیانی می شود که می تواند باعث حذف شما از میادین ورزشی شود بنابراین درمان به موقع این بیماری الزامی است تا بتوانید به فعالیت های ورزشی بپردازید.

آیا می دانید درمان شین اسپلینت چیست و راه های پیشگیری از درد ساق پا کدام است ؟
دلیل ایجاد شین اسپلینت یا درد ساق پا
مشکل شین اسپلینت به علت وارد شدن وزن زیاد بر روی استخوان تیبیان ایجاد می گردد و میزان شیوع آن در افرادی که زمینه فعالیت بدنی کمی دارند و تازه شروع به دویدن می کنند بیشتر است زیرا کسانی که سالها ورزش می کنند و می دوند از استخوانهای قوی تری برخوردار هستند .

علل ایجاد شین اسپلینت

کف پای صاف از علل ایجاد درد در ساق پا
سایر عواملی که سبب ایجاد این سندرم یا درد ساق پا می شوند عبارتند از :
ناهنجاریهای آناتومیکی مانند کف پای صاف یا ساق پای نازک
ضعف در قسمت عضلات سرینی یا ران
فقدان انعطاف پذیری بدنی
دویدن در سراشیبی و سطوح برجسته و…
استفاده از کفش های نامناسب برای دویدن
انجام فعالیتهای ورزشی که توقف ها و شروع های بازی به طور سریع انجام میشود .
انجام دادن تمرینات به طور غیر معمول که باعث ایجاد تنش در وضعیت عصبی – عضلانی می شوند.
درمان شین اسپلینت یا درد ساق پا
کاهش فعالیت های بدنی که موجب تشدید درد می شوند
شما می توانید با حذف و کاهش تمرینات با تاثیر بالا درد ساق پای تان را کاهش دهید و به جای ورزش هایی مانند دو یا پیاده روی می توانید از دوچرخه سواری یا شنا بهره ببرید زیرا این ورزش ها سبب حفظ تناسب اندام و پیشگیری از درد ساق پا می شود ، اما اگر با انجام این ورزش ها نیز احساس درد شدید داشتید به استراحت کامل بپردازید .

.درمان شین اسپلینت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت ، طراح وب سایت