نکاتی کمتر گفته شده در مورد کایروپرکتیک

۲۲ خرد ۱۳۹۸

مدرک کایروپراکتیک

مدرک مورد نیاز برای تخصص کایروپراکتیک، دکتراست و کاندیدهای این رشته باید، دوره های آناتومی ، شیمی، فلسفه و  کایرو پراکتیک را یادبگیرند.

دوره کایروپراکتیک

دوره  کایروپراکتیک ، تکنیک های کایروپراکتیک شامل سیستم های ابزاری، بیو فیزیک کایروپراکتیک، بیو مکانیک ستون فقرات و تکنیک های اصلاح را آموزش میدهد. بسیاری از کایروپراکتور ها در رشته آسیب های ورزشی، جراحی یا اطفال متخصص هستند. برخی ازآنها،  نوروپاتی را با روش های کایروپراکتیک ترکیب می کنند تا ،بدون استفاده از جراحی یا داروها،  از عهده درمان سیستم عصبی و بیماری های درد پشت بر آیند. علاوه بر این، متخصصان کایروپراکتیک ممکن است به منظور افزایش پذیرش درمان کایروپراکتیک در بین عموم، بر روی برنامه های درمانی محلی متمرکز شوند

تکنیک های خاص برای درد کمر

تکنیک های خاصی که کایروپراکتورها برای درد کمراستفاده می کنند شامل: 1. اصلاح ستون فقرات : اصلاح ستون فقرات یا درمان اصلاحی ستون فقرات، رایج ترین شیوه ای ست که کایروپراکتور برای درمان کمر درد استفاده می کند. این تکنیک کمک می کند تا ستون فقرات و عضلات اطراف آن بدون عمل جراحی، در یک راستا قرار بگیرند. درمان اصلاحی ستون فقرات ، که اساس درمان کایرو پراکتیک را تشکیل میدهد، شامل اعمال نیروی کنترل شده است. این نیرو به مفصل هایی اعمال میشود که حرکت شان  به واسطه آسیب شدید محدود شده است.

تکنیک های اصلاح کایروپراکتیک که منحصرا برای کمر درد مورد استفاده قرار می گیرند شامل:

تکنیک رانش مستقیم (یا سرعت بالا با دامنه حرکت کم): از این شیوه برای، هماهنگ کردن بخش های خاص ستون فقرات استفاده میشود.

مفصل متحرک: در این تکنیک ، مفصل تا جایی که امکان داشته باشد ، حرکت داده میشود تا دامنه حرکت توسعه پیدا کند.

تکنیک عملکرد: در این روش، کایرو پراکتور،  تا زمانی به مفصل سخت فشار وارد می کند که فرد احساس ناراحتی نداشته باشد.

انرژی عضلانی: در این تکنیک، کایرو پراکتورها از شرکت کنندگان درخواست می کنند تا در جهت مخالف آنها نیرو وارد کنند تا بدین ترتیب، محدوده حرکتی افزایش پیدا کند.

اصلاح  با بیهوشی:  هنگامی که بیمار به تکنیک های قبلی پاسخی نداده، عصبی بوده و نتواند عضلات اطراف استخوان را به منظور درمان آرام و ریلکس کند، این تکنیک استفاده میشود. این شیوه به عنوان یک تکنیک سرپایی در بیمارستان ها کاربرد فراوانی دارد.

2. درمان فیزیکی :  برخی از بیماران بعد از اصلاح ستون فقرات ، تصمیم گرفتند که درمان فیزیکی را نیز امتحان کنند. غالبا، کایرو پراکتورها به بیماران پیشنهاد می کنند که به منظور تقویت عضلات معده و کمر از روش های فیزیکی استفاده کنند تا ستون فقرات شان در یک راستا قرار بگیرد.

3. ماساژ :  معمولا کایرو پراکتورهای کمر ، روش های اصلاح سنتی ستون فقرات را با تکنیک های ماساژ درمانی  ( ماساژ بافت عمقی )، از جمله تکنیک انتشار فعال (ART) و درمان نقطه شروع ، تلفیق می کنند. ازجمله درمانهایی مورد استفاده در درمان کایرو پراکتیک میتوان به مواردی مانند به کار بردن گرما و یخ، تمرینات ، کنترل رژیم غذایی، الترا سوند (ultra sound): فرستادن امواج صوتی به بدن و ایجاد گرما و بهبود جریان خون) ، آب درمانی، تحریک الکتریکی ماهیچه، کشش مفصل، اشعه مادون قرمز، استحکام ناحیه لگن، روش های ارگونومیک و درمان های سرد لیزر اشاره کرد.

نکات جالب درمان کایرو پراکتیک

کایرو پراکتیک علم است نه اعتقاد